Blog > Komentarze do wpisu
Węglowodany

Węglowodany to jednocześnie jeden z najistotniejszych elementów pokarmów, jaki daje nam dobrej energii, lecz także jeśli przyjmujemy je nieumiejętnie mogą być powodem nadwagi, czy też otyłości. Musimy stale pomnieć, by przyjmować jak najwięcej węglowodanów prostych, które są jak najmniej przetworzone. Wówczas posiadamy pewność, że przy zachowaniu odpowiedniej ilości owych węglowodanów nie będziemy przybierać na wadze. Węglowodany złożone tymczasem są naszą zmorą i niestety występują co raz to nagminniej. Są one dla nas niepokojące w związku z tym, że po ich zakosztowaniu bardzo prędko wzrasta poziom cukru we krwi, a co za tym chodzi – wszelkie składniki żywnościowe są wchłaniane szybko i może to być powodem gromadzenia się tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, kiedy oddamy mu za dużo energii. Szczególnie, kiedy nie uprawiamy aktywnego trybu życia. Gdy ćwiczymy wówczas nawet, kiedy zjemy węglowodany złożone posiadamy możliwości je wyczerpać w czasie wysiłku fizycznego, gdyż nasze mięśnie wymagają glukozy do prawidłowej pracy. Które produkty zawierają węglowodany dla nas złe? Przede wszelkim w białym pieczywie, gdzie stosowana jest wysoko oczyszczona mąką. Taka mąka to także bułki, biały ryż, makaron, płatki kukurydziane, czy też ziemniaki. Pozostałe artykuły to takie, jakie zawierają cukier rafinowany, czyli wszystkie syropy, słodycze, napoje gazowane. Niestety wszystkie te towary są łatwo osiągalne we wszystkich sklepach, a wszystkie ich alternatywy są odpowiednio droższe. Z tej przyczyny też dużo ludzi kupuje to co wpadnie im pod rękę, nie zwracając uwagi na węglowodany i pozostałego typu składniki odżywcze. W naszych daniach należy przede wszystkim używać sporej liczby roślin strączkowych. Nie oddziałują one na pułap glukozy we krwi, poprzez co nie będziemy w stanie tak szybko przybrać na wadze. Ogólnie na dzień w naszym pożywieniu mniej więcej 50-70% energii winno wywodzić się właśnie z węglowodanów. Resztę powinniśmy dostarczać w postaci białek, które są dużo bardziej korzystne dla własnego organizmu i równie potrzebne tak jak węglowodany.

środa, 16 marca 2011, dobre-suple

Polecane wpisy

  • Białko

    Białko to jeden z najistotniejszych składników pokarmowych w naszym życiu. Nasz organizm to praktycznie 60% wody, oraz 20%, białek 10% tłuszczów, 1% węglowodan

  • Aminokwasy

    Nasz organizm do harmonijnego aktywności pożąda wiele mikroelementów, witamin i nie jedynie. Jednym z najbardziej dla nas ważnych fragmentów, jakie powinniśmy r

  • Odżywki

    Co raz to prędzej zbliżające się lato niejednokrotnie zmusza nas do przemiany naszego ciała. Sporo ludzi potrzebowałby także być w posiadaniu umięśnionego i dro